Έλεγχος σωματικού βάρους

 

 

Η έγκυος δεν θα πρέπει να πάρει πάνω από 12-13kg καθ’ όλη τη διάρκεια της κυήσεως, φυσικά το επιθυμητό βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης καθορίζεται κατά μεγάλο βαθμό και από το αρχικό βάρος της εγκύου.
Έτσι αν μια γυναίκα έχει παραπάνω βάρος από το κανονικό κατά την έναρξη της κυήσεως, αυτή θα πρέπει να πάρει λιγότερα κιλά από τα προαναφερθέντα.


Οι προσλαμβανόμενες θερμίδες θα πρέπει να χωρίζονται σε 5 γεύματα ημερησίως, πρωινό – δεκατιανό -μεσημεριανό- απογευματινό και βραδινό, ώστε να μη μένει ο οργανισμός, κατ’επέκταση και το κύημα χωρίς ενέργεια, για πάνω από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Η ποιότητα των θερμίδων αυτών καλό είναι να προέρχεται από μια ισορροπημένη μεσογειακού τύπου διατροφή.

 

Τα γαλακτομικά προϊόντα να είναι όλα παστεριωμένα και ν’ αποφεύγεται η κατανάλωση ωμών αυγών, οστρακοειδών και μη καλά μαγειρεμένου κρέατος για την αποφυγή μετάδοσης λοιμογόνων παραγόντων στην έγκυο όπως είναι η σαλμονέλα, η λιστέρια και το τοξόπλασμα.


Προσεγμένη διατροφή απαιτείται και κατά τη λοχεία ώστε να έχουμε κατά το δυνατόν περισσότερη και καλύτερη ποιότητα γάλακτος. Άφθονη λήψη υγρών, νερού, γάλακτος, φυσικών χυμών φρούτων και λαχανικών. Ελαφρά μαγειρεμένα φαγητά χωρίς πολλά καρυκεύματα γιατί δίνουν έντονη οσμή στο γάλα. Αποφυγή της σοκολάτας διότι έχει ενοχοποιηθεί ότι προκαλεί κωλικούς στο νεογνό.

 

 

Μαιευτήρας Γυναικολόγος